Швидше за все ти не знаєш Метью Інмана, можливо чув про Оатміла і абсолютно точно ти бачив його роботи (і не раз).
Метью – він же Оатміл – один з найкрутіших сучасних художників коміксів, що працюють на межі інтелектуального гумору і сатири.
Я захоплююся Оатмілом, його унікальним умінням створювати графічні історії з приголомшливою увагою до деталей і відмінним почуттям гумору.
Сім років тому я писав замітку про Ілона Маска (тоді це ще не було мейнстрімом) і згадував там Оатміла, який у Твіттері попросив у Маска 8 мільйонів доларів на музей Ніколи Тесли за допомогою коміксу (і Маск дав 8 мільйонів доларів).
Так ось, на честь 10-річчя свого проекту Метью зробив крутий комікс про “8 чудових і меланхолійних штук, які я дізнався про креативність (theoatmeal.com/comics/creativity_things)” і сьогодні я вирішив дуже коротко про ці штуки розповісти, адже вони застосовні і для мене, і для тебе.
- Видаляти – добре. Коли ти створюєш, малюєш або пишеш текст – не відчувай себе поганим через те, що потім видаляєш або стираєш частини своєї роботи. Гумка не підкреслює твої помилки, вона – інструмент, щоб зробити результат краще.
- Твої вуха заклало. Знаєш це почуття, коли спускаєшся з гори, і раптово твої вуха починають чути набагато краще? Виявляється, що весь цей час вони були закладені через низький тиск. З креативом також, якщо ти не будеш рухатися (підвищувати надивленість, вчитися і пробувати), то вуха так і залишаться закладеними.
- Креативність як дихання. Коли ти щось створюєш, ти видихаєш, але якщо весь час видихати і не вдихати, то можна померти. Гуляй, читай книги, міняй завдання і проекти. Щоб вдихнути.
- На брейнштормах тільки погані ідеї. Не потрібно чекати від брейнштормів вирішення твоїх завдань. Брейншторм збирає групу різних людей, які накидають купу поганих ідей. Але якраз це і круто: слухати інших людей – це як читати книги. Коли багато читаєш – у тебе завжди є про що подумати і що придумати. Загалом, майже ніколи рішення не приймається групою людей, його знаходить креативна, надивлена і наслухана людина у себе в голові.
- Це не контактний зоопарк. Смертельною помилкою, що погубила тисячі крутих ідей, є бажання постійно покращувати фінальну ідею (гладити і гладити її по голівці). Найчастіше” досить добре “краще, ніж”ідеально”.
- Чудова корисність самоненависті. Вважається, що для створення дійсно крутих проектів потрібно ненавидіти себе і страждати. Це не так. Спробуй інший підхід: ненавидь не себе, а результат своєї роботи. Нормально ненавидіти креатив, який ти робив рік (або тиждень) тому. Тільки так завтра ти зможеш зробити щось краще.
- Вбивай своїх коханих. Не стався до свого проекту, як до дитини. Дитину важко втрачати, складно вислуховувати про неї негатив, неможливо їй не співпереживати. Стався до проекту, як до курчати. У тебе може бути дуже багато курчат, вони милі і жовті, але їх зовсім не так шкода.
- Бізнес і креатив. Немає нічого поганого в тому, щоб заробляти на креативі. Але перш – віддавай більше, ніж отримуєш. Збагатити своїх фоловерів перш, ніж вони збагатять тебе.