Як швидко адаптуватися в новому колективі

Отже, ваші пошуки роботи нарешті увінчалися успіхом. Ви вдало пройшли співбесіду, познайомилися з безпосереднім начальником, а також директором компанії. Вас чекає цікава, перспективна робота, що повністю задовольняє всі ваші потреби.

Однак така знаменна подія в житті кожного з нас затьмарюється усвідомленням того, що нам дуже скоро належить пройти дуже складний і тернистий шлях знайомства з новим колективом, що передбачає виникнення різних стресових ситуацій, непорозуміння і конфліктів.

Виникає наступне питання: які обов’язкові кроки потрібно зробити, щоб швидше адаптуватися в новому колективі, а також зарекомендувати себе відповідальною, цілеспрямованою і надійною людиною?

Переступивши поріг нової компанії, ви стикаєтеся з так званим агресивним середовищем чужої соціальної системи, яка регулярно перевіряє вашу міцність і емоційно-психологічну стійкість.

Перш за все, вам потрібно ознайомитися з основними правилами спілкування в колективі. Завдяки цьому ви досягнете взаєморозуміння і досягнете поваги до вас, як до особистості, що володіє досить високим рівнем розвитку комунікативної компетентності.

Сконцентруйтеся на глибинних причинах ваших проблем, аналізуйте і вивчайте їх. Що до всіляких провокацій з боку ваших новоспечених колег, то вам рекомендується ігнорувати й всіляко уникати їх.

Практичні поради

Ось кілька практичних порад, які допоможуть вам швидко адаптуватися в новій компанії.

  • Налаштуйте себе на позитивний лад і перебувайте в хорошому настрої. Дотримуючись цього правила, у вас з’являється реальний шанс поліпшити ваше нинішнє становище в новому колективі. Докладіть сили для того, щоб проявити себе.

За будь-яких обставин ви повинні показати навколишнім, що ви готові йти з ними на контакт. Знайти спільну мову з новими людьми в перший же день роботи вдається далеко не всім, бо новачків найчастіше сприймають необ’єктивно, проявляючи до них певну підозрілість і настороженість.

Як показує практика, з часом відносини між “новачками” і “старожилами” налагоджуються. Тому не робіть поспішних висновків і не приймайте необдуманих рішень. Придивляйтеся до колективу, який, своєю чергою, вивчає вас.

  • Вичікувати. Абсолютно спокійно реагуйте на поведінку колег, навіть якщо вона вам здається зухвалою і неповажною. Можливо, ви просто ніколи не стикалися з такою манерою спілкування, емоційною атмосферою в колективі та умовами робочого середовища.

У тому випадку, якщо всі ваші труднощі та проблеми пов’язані виключно з необґрунтованою агресією з боку співробітників, то приводів для занепокоєння немає – після деякого часу вони зникнуть в результаті взаємного звикання.

  • Спробуйте знайти справжні причини ваших проблем. Не варто забувати про те, що вичікувальна позиція не передбачає відсутності пошуку різних варіантів розв’язання сформованих проблем.

Головне ваше завдання – зрозуміти, що або хто є причиною виниклого конфлікту. Можливо, проблема полягає не тільки в стандартній “перевірці на вошивість” нового співробітника, але і в ваших комплексах або страхах.

  • Приділіть час детальному аналізу ваших індивідуальних психологічних проблем. Якщо ви дуже часто міняєте місця роботи та постійно стикаєтеся з емоційними бар’єрами в спілкуванні з новим колективом, то вам обов’язково варто задуматися про ймовірність того, що саме ви є джерелом комунікативних протиріч. Ваше раптове звільнення не буде найоптимальнішим рішенням цієї проблеми. Зробіть ефективні дії щодо виявлення та усунення ваших власних недоліків.
  • Постарайтеся знайти неформального лідера. Фривольна поведінка новачка або його необачні висловлювання і необережні коментарі можуть здатися неформальному лідеру робочого колективу недозволенно зухвалими, в результаті чого виникне конфліктна ситуація.

Зрозуміло, налагодити контакт з неформальним лідером досить складно, але якщо джерелом проблем і розбіжностей є саме він, то до вас, принаймні, прийде розуміння того, що потрібно робити та в якому напрямку рухатися.

  • Поважайте усталені цінності компанії. Також є велика ймовірність того, що в даній команді у вас не буде можливості розкритися. І тут справа не в тому, що у вас відсутній досвід або ви не володієте необхідними для цієї роботи якостями й талантами.

Рішення за вами: спробувати змінити себе або ж міняти систему. Зламати сформовану роками робочу атмосферу в колективі практично неможливо. Та й чи є необхідність в “революції” і “бунті на кораблі”? Хіба вас для цього взяли на роботу?

  • Визначте для себе тимчасові рамки адаптації в новому колективі. Ви повинні позначити для себе тимчасові рамки входження в колектив. В іншому випадку ви постійно будете ходити по колу.

Для більшості людей оптимальний термін для прийняття рішення про те, чи залишаються вони в тій чи іншій компанії або ж йдуть з неї – три місяці. Якщо за цей час ви зрозумієте, що в даному колективі вам не вдасться якісно і продуктивно виконувати свою роботу, то можете сміливо писати заяву на звільнення.

Не витрачайте свій час, сили та енергію там, де ви постійно будете перебувати на межі нервового зриву і не зможете повністю розкритися, проявити себе, а також реалізувати свій потенціал.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *