Як розмовляти з ким завгодно, коли завгодно, де завгодно Ларрі Кінг

Чим пухнасті кошенята можуть допомогти вам на початку бесіди? Як не розчарувати співрозмовника одним невірним припущенням? Що відрізняє хорошого співрозмовника, крім вміння добре говорити? Відповіді у книзі Ларрі Кінга “як розмовляти з ким завгодно, коли завгодно, де завгодно”.

Починайте свою промову з пухнастих кошенят

Для того, щоб навчитися легко і невимушено базікати в галасливій компанії, на званому вечорі або корпоративі — про собачих породах, погоду або біографії Юрія Гагаріна — давайте домовимося. Зараз ми не спринтери, а бігуни-аматори. Наша мета – не тривала підготовка і довга дистанція без втрат. Наша мета – це повна готовність до пробіжки в задоволення в будь-який момент.

Будучи спринтером, оратор може довго і ретельно готувати промову для презентації своєї компанії або виступу на щомісячних зборах співробітників. Він ретельно вивчає питання, репетирує мову. Нам же важливо бути готовими в будь-який момент легко вступити в бесіду з незнайомцем.

Підготовленому легко говорити – він-то знає, про що віщати. А мистецтво спонтанних бесід – як гра із зав’язаними очима.
Але це нічого. Адже насправді тут головне – почати. Тому-то і необхідно пам’ятати про котиків.

Уявіть, що вам зав’язали очі й штовхнули в кімнату. Ваше завдання – знайти якийсь предмет. Дуже темно, Ви розкинули руки в надії наштовхнутися хоч на що-небудь. І тут – бац! – перед вами щось липке, колюче, може ще й смердюче. Ви розвертаєтеся в іншу сторону, але крокуєте вже з подвоєною побоюванням.

А тепер уявіть, що ви натрапили на пухнастого кошеня. Або навіть на двох.
Ні, на коробку пухнастих кошенят! (ну, або щенят, кому що більше подобається). Швидше за все, ви обвішати ними з голови до ніг і будете чекати ще коробок.
Річ у тім, що перед кошенятами складно встояти і залишитися байдужим.

А ще люди не проти поговорити про погоду, дітей та інших радощах життя.

Привід, що зібрав компанію в одному місці – також безпрограшна тема для обговорення.

Починайте розмову з чогось нейтрального, дуже спільного, що зрозуміло кожному. Теми, в якій не потрібні особливі пізнання, але яка викликає у співрозмовника такі ж живі і яскраві емоції як милі кошенята або діти.

Це допоможе розсіяти деяку незручність і створить певний психологічний комфорт між незнайомими співрозмовниками.

Будьте уважні до інтересів і проблем співрозмовника, щоб ви обидва могли виграти від бесіди

Знаменитий британський Класик Вільям Сомерсет Моем в одному зі своїх романів описував героя наступним чином: «Містер N. любив послухати самого себе. Йому було все одно, чи цікаво при цьому співрозмовнику, що є головною відмінністю всякого хорошого оратора». Чи так це? Нумо розберімося.

Уявімо якогось Інокентія. Перспективний молодий чоловік з далекосяжними планами.

Працює у відділі продажів в молодій перспективній компанії. Кругом одні перспективи, навіть ступити нікуди. Припустимо, що компанія продає візки з вбудованим радіо, а Інокентій відправляється на зустріч до потенційного великого клієнта.

Все йде як по маслу. Клієнт весь в увазі. Так, принаймні, здається Інокентію. Хоча, чесно буде сказати, що йому нічого не здається, він про це навіть не думає. Він насолоджується власною промовою і розповіддю про улюблений продукт.

“Ти можеш возити там сезонний урожай, своїх дітей, гній і навіть бабусю! Навіть двох бабуль”! – на що клієнт похмуро заявляє, що обидві його бабусі вже покинули цей тлінний світ.

“Та це ж відмінно! Тоді дедуль”, – не вгамовується Інокентій і продовжує з ще більшим ентузіазмом вдаватися в подробиці технічних характеристик.

Щоб зрозуміти результат зустрічі, навіть не потрібно бути екстрасенсом. Зневажливе ставлення до почуттів клієнта вже позбавило Інокентія шансу продати свій товар. Навіть якщо він розповість, що візки музичні, клієнт пошле його подалі.

При цьому Інокентій любить поговорити, але навіть у спілкуванні з клієнтом говорить про себе, а не про нього.

Незалежно від ваших цілей – будь це ввічлива бесіда з приятелем, дружня суперечка або презентація власного продукту — в основі будь-якої бесіди лежить обмін інформацією. І якщо ви хочете, щоб вас почули, спочатку потрібно слухати і чути співрозмовника. Багато про це знають, але чомусь постійно забувають.
Якби Інокентій виявляв до співрозмовників увагу, він би продавав і, відповідно, заробляв ще більше.

І не здавався б такою бездушною сволотою.
А якщо вам просто потрібно поговорити з кимось більше 10 хвилин, щоб не здатися неввічливим, уважно слухайте і задавайте уточнюючі питання – вже завдяки цьому ви залишитеся в пам’яті співрозмовника як приємна людина.

Хороший співрозмовник – це не тільки вміння добре говорити

Свого часу імператриця Катерина II вирішила відвідати свої далекі володіння і проїжджала повз земель графа Потьомкіна. Хитрий князь вирішив вразити імператрицю і наказав вибудувати вздовж доріг фасади будівель, пригнав селян з інших сіл, напустив пилу в очі — і був такий.

Грамотно вести бесіду можна навчитися — це навичка, який можна відточити так само, як танці або іноземну мову. Але якщо за завченими рухами та словами не буде більшого — гнучкого тіла, що знає, що таке ритм і такт, розуміння нюансів мови — це буде лише фасад, бутафорія, як потьомкінські села.

Щоб вміння вести бесіду стало чимось більшим, ніж відточений навик і простий фасад на підпорах, за цим повинна стояти цікава особистість.

Людина, яка вміє слухати інших і співпереживати, який з ентузіазмом ставиться до всього нового і має широкий кругозір, який на багато питань має свою обгрунтовану думку, просто не може бути поганим співрозмовником. Теми для розмови з ним не закінчаться ніколи, як і співрозмовники — їм буде цікавий його погляд на речі, його незалежні судження. І, безумовно, таку людину будуть цінувати за повагу і увагу до інших людей що часто викликає повагу у відповідь.

Відточуйте в собі не тільки уміння спонтанних бесід на будь-які теми, але і ростіть в собі цікаву особистість – це зробить вас цікавим співрозмовником в будь-якій компанії.
Чи не застаріло мистецтво вести бесіду сьогодні, у 21-му столітті, столітті комп’ютерних технологій? У людей є телефони, комп’ютери, супутники та інші системи.

Але ж, якщо подумати, пристрої не тільки не обмежують, але і розширюють ваші можливості для ведення бесід! Ділові переговори, спілкування з рідними — сьогодні є можливість годинами розмовляти з людиною з іншого континенту.

А це означає, що спілкування в нашому житті стає тільки більше.

І бути по-справжньому цікавим співрозмовником – важлива звичка для будь-якої людини, яка хоче чогось досягти.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *