Вчимося грати в гру Звичка торгуватися

Майже 15 років я веду сервісний бізнес в Україні. У зв’язку з тим, що більшість наших клієнтів, року так до 2014-го, були місцевими підприємцями, вони загартували мене до межі в питаннях “гри в торг”.
Одного разу я просто сказав собі, що раз віджимають мене, я теж буду грати в цю гру.

Сьогодні ділюся з вами інструментами та правилами, які я використовую для цієї гри. А торг – це чистої води гра.

  • Правило 1. Підготовка до початку торгу – 99% успіху.

Грубо кажучи, коли ви підійшли до продавця ялинок, у вас вже в голові повинен бути план того, як ви будете “віджимати” вигідні для себе умови.

Наприклад, можна оцінити, яка дата на календарі і подивитися, скільки ялинок залишилося на “вітрині”. Якщо сьогодні 31 грудня, а ялинок у продавця невпроворот, значить, у вас хороші шанси вибити для себе кращі умови. Тому що 1 січня він їх вже нікому не продасть.

  • Правило 2. Завжди показувати, що є альтернатива.

Зайдіть на пару хвилин на сайт конкурента. Як правило, у верхній частині сайту (на першому екрані) завжди пишуть про акції та розпродажі. Ви будете озброєні конкретним аргументом у переговорах.

Наприклад, купуючи двері, можна сказати “я був тільки що в магазині Х, і у них розпродаж”.

  • Правило 3. Ніколи не погоджуватися на перше речення.

Це виключено! Ви помічали, що знижку 5-10% роблять легко. Ставте завдання отримати 20%! Якщо ви розумієте, що продавець вже максимально “віджався”, і далі рухатися точно не буде, подумайте, що можна ще “відкусити”. Наприклад, терміни поставки?

  • Правило 4. Завжди дивуйтеся ціною.

Потренуйте свою акторську майстерність. У відповідь на озвучену вартість, округлюєте очі й вигукуєте “Нічого собі!”. Або удаєте що не розчули: “скільки-скільки?”.

Ну просто спробуйте, адже на продавця це діє, як правило, деморалізуюче. Він відразу підсвідомо готовий відступати та рухатися назад за ціною.

  • Правило 5. Пам’ятайте, що час продавця – ваш козир.

Як правило, людина зацікавлена у швидкому продажу. Ви для нього — гроші. І він не хоче їх втратити. Тому, сміливо кажіть: “якщо зробите -20%, купую зараз. Якщо ні, піду подивлюся далі по ринку”.

P. S. Прочитайте книгу” Психологія впливу”, Роберта Чалдіні.

У ній описані принципи і прийоми переконання, які змушують людину сказати “так!”. Прості техніки, які можна використовувати щодня. Це моя настільна книга, яку я читав вже багато разів. Користь її для вас неможливо переоцінити!

Торгуватися чи ні, завжди питання філософське. Хтось погодився і вже грає в цю гру, а хтось вважає, що це перебір і потрібно давати не ціну, а цінність. Але варто раз спробувати, і ти вже підсів!

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.