Про гроші та цінність

Спілкуючись з хлопцями часто бачу 3 проблеми по частині грошей:

  1. Мало замовлень – мало грошей.
  2. Роботи багато – заробляю мало.
  3. Заробляю добре, але немає вільного часу і вирости за доходом не виходить.

Сьогодні вирішив розібрати, чому так відбувається і що потрібно зробити, щоб це виправити. Для того, щоб було зрозуміліше спочатку розглянемо 2 різних підходи до того, як можна заробляти більше, а в кінці відповім на питання.

Як заробити більше:

  1. більше працювати.
  2. дати більше цінності, взявши на себе більше відповідальності за свою або чужу працю.

Обидва методи робочі. Тільки в 1-му випадку ми заробляємо на продажі свого часу і сил за фіксованим тарифом і в кращому випадку зможемо короткочасно збільшити свій дохід у 2-3 рази, але на довгій дистанції – це призведе до вигорання, втрати інтересу до роботи і загонів по життю.

У другому обмежень по доходу немає. Життя б’є ключем і зовсім не потрібно приділяти роботі весь вільний час.

Очевидно, що потрібно діяти по 2-му варіанту, але більшість вважає за краще працювати по 1-му, тому що не знають, як збільшити цінність, а без цього брати більше відповідальності – ризик.

Наочний приклад, копірайтер і грамотний вебмайстер. Копірайтер пише для вебмайстра статті, продаючи свій час і сили. Для нього цінність його статті одна і він не розуміє, як її збільшити.

Грамотний вебмайстер розуміє, як збільшити цінність статті, тому готовий взяти на себе більше відповідальності й купити статтю у копірайтера. Тобто там де копірайтер бачить ризик – він бачить легкий спосіб заробити, збільшивши цінність.

Також можна прокачатися в тій темі, якою займаєшся і заробити більше, підвищивши свою цінність і взявши велику відповідальність за свою роботу. Наприклад, був джуном – збирав семантику, робив техаудити, тзшки, прописував метатеги. Відповідав за це.

Прокачався і став фахівцем. Тепер можеш дати більше цінності і взяти більше відповідальності, відповідаючи за комплексне просування сайту.

Це працює і коли йдеш за підвищенням ЗП до начальства. Найкраще такі прохання обґрунтовувати з позиції підвищення тієї цінності, яку ти можеш дати компанії і додаткової відповідальності, яку готовий на себе взяти.

Тепер розберемо початкові питання:

  1. Мало замовлень – мало грошей. Робота по замовленнях, як фрілансер – це шлях для тих хто вже має досвід, кейси, ім’я. Наприклад, попит в SEO випереджає пропозиції, тому власники бізнесу завжди будуть віддавати перевагу досвідченим і успішним агентствам/сеошникам. Для новачків Фріланс – це тупиковий напрямок. Свої 20-30-40 тисяч заробити звичайно можна, але це стеля. Результат без досвіду, навичок і допомоги більш досвідченого фахівця дати складно, а без цього зростання по доходах не буде. Краще піти в інхаус або агентство, набратися досвіду, отримати кейси і тоді вже йти на фріланс.
  2. Роботи багато – заробляю мало. В цьому випадку потрібно працювати над тим, щоб підвищити цінність своєї роботи і взяти велику відповідальність за неї або шукати способи, як підвищити цінність чужої роботи, як у випадку з копірайтером і вебмайстром. Якщо не вистачає знань або навичок – навчитися.
  3. Заробляю добре, але немає вільного часу і вирости за доходом не виходить. В цьому випадку зазвичай знань і навичок вже вистачає.

Рекомендації:

  • набирати помічників, делегуючи частину завдань;
  • йти в консалтинг;
  • розвивати свої проекти;
  • шукати, як заробити, збільшивши цінність чужої праці.

А, як дієш ти, якщо хочеш більше заробити?

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.